Suomen Syöpäyhdistyksen kampanja
Projektin kuvaus
Suomen Syöpäyhdistyksen nuorille suunnatussa tupakoinnin vastaisessa kampanjassa hyödynnettiin innovatiivista lähestymistapaa luomalla vaikuttavia visuaalisia elementtejä savuketumppeja mosaiikkielementteinä käyttäen. Jokaisessa julisteessa oli rohkeita, mieleenpainuvia kuvia, kuten pääkallo tai nikotiinin värjäämät hampaat, jotka oli rakennettu kokonaan todellisista savukkeista tupakoinnin seurausten visuaaliseksi korostamiseksi. Kampanja suunniteltiin näkyväksi ulkotiloissa ja suosituissa nuorisolehdissä, joissa se esiteltiin keskiaukeaman julisteina, jotka muistuttivat teini-ikäisten usein ihailemien bändijulisteiden tyyliä.
Kampanja sai positiivista vastakaikua kohdeyleisönsä keskuudessa ja sai tunnustusta luovuudestaan ja viestin vaikuttavuudesta. Kampanja valittiin Suomen vuoden parhaaksi ulkokampanjaksi ja se voitti useita arvostettuja kansainvälisiä palkintoja, muun muassa Cannes Lions Bronze Lion -palkinnon.
Asiakas
Suomen Syöpäyhdistys
Projektin laajuus
Ulkomainoskampanja
Huomautus: Tämä projekti tehtiin, kun olin toisessa mainostoimistossa. Lopputulos on niiden lahjakkaiden ammattilaisten yhteisponnistus, joiden kanssa minulla oli tuolloin onni työskennellä. Syy, miksi esittelen tämän projektin, on se, että kannoin päävastuun luovasta lopputuloksesta tässä projektissa.