Supermood-brändi
Projektin kuvaus
Supermood ei ollut pelkkä ihonhoitomerkki - se oli konsepti, joka määritteli kauneuden uudelleen kokonaisvaltaisena kokemuksena.
Supermood perustettiin vuonna 2014 premium-kauneusbrändinä, joka ajatus oli että se sattuu olemaan luonnollinen sen sijaan että se olisi "luonnonkauneusbrändi". Tämän asemoinnin ansiosta pystyimme kilpailemaan laajemmassa premium-kauneusluokassa ja tarjoamaan vaihtoehdon vakiintuneille globaaleille toimijoille.
Yhtenä perustajana ja toimitusjohtajana johdin tuotemerkin luovaa visiota, toimintaa ja kansainvälistä laajentumista sekä autoin luomaan tarinan ja strategian, joka sai vastakaikua niin kuluttajien kuin vähittäiskauppiaidenkin keskuudessa. Kaikki tässä esitellyt pakkaussuunnittelu, brändäys ja 3D-tuotekuvat ovat myös minun luomiani, mikä takaa yhtenäisen ja vaikuttavan visuaalisen identiteetin kaikissa kosketuspisteissä.
Asiakas
Supermood Beauty
Projektin laajuus
Luonnollisen ihonhoitotuotemerkin lanseeraus
Kategoria
Case-kuvaus
Haaste
Supermoodin lanseerauksen aikaan luonnonkosmetiikkakategoria oli vielä lapsenkengissään, pirstaleinen ja sitä pidettiin usein vähemmän tehokkaana kuin synteettisiä vaihtoehtoja. Haasteenamme oli voittaa nämä käsitykset ja asemoida Supermood uskottavana, korkealaatuisena vaihtoehtona kilpailluilla kauneudenhoitomarkkinoilla. Halusimme tavoittaa kuluttajat, jotka arvostavat luonnollisia ainesosia mutta ovat tottuneet Chanelin ja Diorin kaltaisiin luksusbrändeihin.
Lähestymistapa
1. Brändin asemointi
2. Kokonaisvaltainen tuotefilosofia
- EgoBoost: sisältää suomalaista Chagaa ja Liftonin® Xpressiä.
- Beauty Sleep:Palautuminen ja uudistuminen yön aikana merifenkolin kantasoluuutteen kaltaisten ainesosien avulla.
- Youth Glo: Luonnolliset hedelmähapot ja antioksidanttirikkaat koostumukset tarjoavat elinvoimaa ja säihkettä.
3. Strateginen kansainvälinen laajentuminen
Tulokset
Supermood tunnustettiin kauneudenhoitoalan innovatiiviseksi johtajaksi. Brändi sai muun muassa "Trendsetter"-nimityksen Cosmoprof 2017 -messuilla ja varmisti kumppanuuksia joidenkin maailman arvostetuimpien kauneudenhoitoalan vähittäismyyjien kanssa. Luomalla yhtenäisen, ensiluokkaisen kokemuksen, joka resonoi eri markkinoilla, Supermood auttoi muuttamaan käsityksiä siitä, mitä luonnonkosmetiikalla voidaan saavuttaa.
Keskeiset havainnot
Tässä muutamia asioita, joita otimme projektista mukaan.
- Premium -positionti: Supermood osoitti, että luonnollinen kauneus voi kilpailla premiumluokassa, ja houkutteli hienostuneen yleisön, joka arvostaa sekä esteettisyyttä että tehokkuutta.
- Kokonaisvaltainen innovointi: Brändin ihonhoidon, hyvinvoinnin ja ravitsemuksen yhdistäminen teki siitä suunnannäyttäjän kauneudenhoitomarkkinoilla.
- Kansainvälinen jakelu: Strateginen laajentuminen huippuluokan vähittäismyyntikanaviin osoitti Supermood-konseptin skaalautuvuuden ja sen vetovoiman eri markkinoilla.
Myynninedistämiskuvat
3D-renderöinnit verkkopalveluja ja markkinointimateriaaleja varten. Halusimme visuaalisen kielemme erottuvan kategorian normeista, jotka olivat joko erittäin minimalistisia (valkoisia) tai hyvin alhaisen tason kotitekoisia "vihreitä" visuaalisia ratkaisuja. Tavoitteenamme oli alusta alkaen saada brändi erottumaan sekä kauppojen hyllyillä että verkkokaupan pikkukuvissa.
Joitakin muita brändikuvia
Online-jälleenmyyjiämme
Meillä oli fantastinen jakelu arvostetuissa myymälöissä, kuten Anthropologie, bluemercury, SpaceNK London, Dermstore, Revolve, Macy's, FabFitFun ja Zalando.
Joitakin tuotevisuaalisointeja
Beauty Sleep -tuotesarjan pakkauskuvia
3D-renderöinnit verkkokauppoja ja markkinointimateriaaleja varten.
Youth Glo -tuotesarjan pakkauskuvia
3D-renderöinnit verkkokauppoja ja markkinointimateriaaleja varten.
Egoboost-tuotesarja pakkauskuvia
3D-renderöinnit verkkokauppoja ja markkinointimateriaaleja varten.